Jaglanka – doskonałe śniadanie nie tylko dla dzieci

Kasza jaglana w ostatnim czasie cieszy się coraz większą popularnością. To składnik licznych, jakże modnych dań wegetariańskich. Słynną jaglanką przyrządzaną na wiele sposobów zajadają się także osoby prowadzące zdrowy styl życia i stosujący zasady zdrowego odżywiania. Okazuje się jednak, że kasza jaglana nie jest tylko chwilowym trendem, ale pożywnym, pełnowartościowym posiłkiem o dobroczynnych właściwościach. Sprawdź, dlaczego warto przyrządzać jaglankę na codzienne śniadanie dla dzieci i dorosłych.

Kasza jaglana i jej dobroczynne właściwości

Jaglanka jest nie tylko pożywna, daje uczucie sytości na długi czas i po prostu smaczna. Płatki jaglane dla niemowlaka, starszaków i dorosłych powstają z prosa, które uznawane jest za jedno z najbardziej lekkostrawnych zbóż. Do tego przeciwdziałają zakwaszaniu organizmu, niwelują wzdęcia i usprawniają procesy przemiany materii.

Co więcej, kasza jaglana jadana regularnie, korzystnie wpływa na odporność całego organizmu, działa też przeciwwirusowo i antybakteryjnie. Jest szczególnie zalecana w okresie jesiennym oraz zimowym, bowiem wykazuje właściwości rozgrzewające, ponieważ jest bogata w witaminy z grupy B oraz żelazo. Ponad to, wspiera procesy krwiotwórcze i zapobiega powstawaniu stanów zapalnych organizmu.

Kasza jaglana jest szczególnie zalecana osobom prowadzącym aktywny tryb życia i uprawiającym sport. Jedzona każdego ranka, dodaje energii i dostarcza łatwo przyswajalne białko pochodzenia roślinnego.

Jak potwierdzają eksperci do spraw żywienia, właściwości kaszy jaglanej działają dobroczynnie na poprawę stanu włosów, skóry i paznokci, wzmacniają również kości i zęby.

Warto zaznaczyć, że jaglanka nie zawiera glutenu, który nie zawsze wpływa pozytywnie na nasz stan zdrowia, a sami dietetycy alarmują, by unikać go w codziennej diecie.

Kasza jaglana jako składnik urozmaiconych śniadań

Czy wiesz, że kasza jaglana nie musi być serwowana jedynie w tej podstawowej, gotowanej formie zupy mlecznej? Okazuje się, że może stanowić wartościowy składnik rozmaitych kompozycji śniadaniowych. Doskonale sprawdza się w połączeniu z owocami świeżymi lub suszonymi, musli albo jako składnik warzywnych sałatek. Co więcej, z kaszy jaglanej mogą powstawać pyszne kotleciki, jest też wykorzystywana jako zagęszczacz do zup i sosów lub farsz do krokietów czy gołąbków. Doskonale sprawdza się jako składnik słodkich deserów, w tym ciast, śmiało można dodawać do nich słodki miód. Jak widać, z powodzeniem udaje się ją przemycać w zdrowym menu, które nigdy nie musi być nudne. Jaglanka świetnie pasuje do dań na słodko, jak i tych wytrawnych, na przykład z warzywami. Można doprawiać ją solą, pieprzem i ziołami wedle uznania.

Kasza jaglana dla najmłodszych

Chociaż kasza jaglana jest lubiana nie tylko przez dzieci, ale również dorosłych, to warto wskazać jej dobroczynne właściwości właśnie dla tych najmłodszych smakoszy. Jest lekkostrawna i delikatna dla małych brzuszków. Rozpoczynając przygodę dziecka z kaszkami, warto postawić właśnie na kaszkę jaglaną o prostym i dobrym składzie – bez cukru, aromatów i sztucznych dodatków.